Mire figyelj ingatlan értékesítéskor? – 1. rész

Összeszedtük, hogy mire érdemes odafigyelni, ha ingatlanhirdetést szeretnénk feladni (milyen a jó cím, szöveg, képek, elérhetőség), milyen ingatlanportálon jó hirdetni és mikor éri meg ingatlanközvetítőt megbízni. Mivel ez hosszú téma, több részben osztjuk meg a tanácsainkat.


A mostani, 1. részben arról lesz szó, hogy hol érdemes hirdetni és mit tartalmazzon az ingatlanhirdetés szövege.

  • Hol hirdessem?

Az újsághirdetés mára már elavult, a legtöbb újságban ráadásul fizetős is. Aki ingatlant keres, az elsősorban az interneten keres, ezért mindenképpen érdemes ott hirdetni. Nem sosorljuk most fel ezeket az ingatlan és apróhirdetési oldalakat, inkább csak néhány fonots szempontot mutatunk be az ezek közötti választás megkönnyítéséhez.
Mielőtt kiválasztanánk, melyik hirdetési portálon szeretnénk hirdetni, nézzük meg, hogy az adott oldalon mennyire egyszerű a hirdetés feladás, hány képet lehet csatolni ingyenesen (sok portálon csak egy kép csatolása ingyenes), és azt is nézzük meg, mennyire egyszerű keresni, hiszen minél egyszerűbb a keresés, annál valószínűbb, hogy a potenciális vevők rátalálnak ingatlanunkra. Ma már nagyon sokan csak mobiltelefonon vagy tableten böngésznek, ezért keressünk olyan hirdetési portált, melynek létezik mobilra optimalizált változata. A Startlak.hu ingatlanportálon már pár lépésben feladhatja hirdetését és felhasználóbarát felületének, valamint mobilra optimalizált változatának köszönhetően a keresés is nagyon egyszerű.

Fontos a jó kép hirdetés feladáskor

  • Milyen a jó ingatlanhirdetés?

  1. Jó cím: A jó ingatlanhirdetés címe figyelemfelkeltő. A legalapvetőbb információ, amit meg kell adni az ingatlanhirdetés címében az az ingatlan típusa, ezen kívül még érdemes megadni olyan adatokat, mint például a szobaszám, vagy a városrész, utca, ahol az ingatlan elhelyezkedik.
    Óvakodjunk azonban attól, hogy túl sok információt megadjunk a hirdetés címében, szorítkozzunk a leglényegesebb információkra, az ingatlan típusán kívül egy, maximum kettő plusz információ elég. Ha például az ingatlan nagyon jó környéken fekszik, akkor a városrész vagy az utca nevét írjuk a hirdetés címébe, attól függően, hogy melyik a közismertebb megnevezés az adott településen, de ha az ingatlan valamely intézményhez fekszik közel, ezt is kiemelhetjük. Ha például nem rég újítottuk fel ingatlanunkat, akkor beleírhatjuk a hirdetés címébe, hogy felújított.
    Az ingatlan fűtésének a típusát is megadhatjuk a hirdetés címében, ezt azonban csak akkor tegyük, ha különösen korszerű és gazdaságos fűtési rendszer van az ingatlanban. Amennyiben az ingatlan nemrég esett át korszerűsítésen, érdemes ezt a tulajdonságát kiemelni, esetleg az ingatlan energetikai besorolását is feltüntethetjük, ha az A-s vagy annál magasabb kategóriába esik.
    Ha a ház passzívház technológiával épült, akkor ezt a tulajdonságát érdemes kiemelni, panellakás esetén pedig érdemes feltüntetni, ha a lakás panelprogramos. A felsoroltakon kívül még megadhatjuk az ingatlan olyan tulajdonságait, mint például: panorámás, jó közlekedési lehetőség mellett, csendes környéken, óvodához, iskolához, boltokhoz közel, galériás, garzon, azonnal költözhető, beleszeretős, attól függően, hogy mely jó tulajdonságait szeretnénk az ingatlannak kiemelni.
    De ha az ingatlant valamely híres, díjazott építész tervezte, azt is megadhatjuk a címben. Hogyan emelhetjük ki hirdetésünket a cím segítségével? Tipikus figyelemfelkeltő eszközök a “Kihagyhatatlan ajánlat”, “Akció”, “Alkalmi vétel” és más hasonló szövegek a címekben, ezeknek azonban nincs túlzottan nagy hatásuk. Valamivel nagyobb hatást lehet elérni azzal, ha a hirdetés címében tiltást, felszólítást vagy kérdést fogalmazunk meg pl.: “Ne vegye meg, ha…” A hirdetés címek az esetek 90%-ában úgy kezdődnek, hogy: “Eladó…” Ha másképp kezdjük, máris kiemeltük hirdetésünket a többi közül. Megoszlanak a vélemények arról, hogy meghökkentő vagy vicces hirdetés címekkel, könnyebb-e eladni lakásunkat. Egy biztos, ezek a címek biztosan felkeltik az érdeklődést és várhatóan többen olvassák majd végig a hirdetés szövegét, azonban a túlzottan komolytalan szöveg el is riaszthatja a vásárlókat.

Mielőtt feladjuk a saját hirdetésünket, inspirációnak érdemes párat megnézni az eladó ingatlanok hirdetései közül és ötletet meríteni.

  1. Szöveg: A hirdetés szövegében igyekezzünk minden fontos információt a legapróbb részletekig megadni, így lehet, hogy kevesebben érdeklődnek majd az ingatlanunk iránt, de biztosak lehetünk benne, hogy ezek az érdeklődők már komoly érdeklődők, így elkerülhetjük, hogy olyanoknak is megmutassuk a lakást, akik egy vagy két tulajdonsága miatt semmiképp sem vennék meg. Adjuk meg az ingatlan típusán kívül, az elhelyezkedését, az állapotát, a fűtését, azt hogy hányadik emeleten helyezkedik el, vagy hogy hány szintes, a szobaszámot, az alapterületet, az árat és minden egyéb olyan tényezőt, amit fontosnak tartunk. Vicces vagy meghökkentő szöveggel is felhívhatjuk a figyelmet a hirdetésre, azonban ha a cím szokványos, nem biztos, hogy elolvassák az érdekes szöveget. Óvatosan bánjunk a nagyon hangzatos jelzőkkel és ezeknek a halmozásával, például a „gyönyörű, impozáns, magával ragadó lakás” igazából nem mond semmit, nincs benne plusz információ. Feleslegesen ne írjunk hosszú leírást, a benne lévő adatok legyenek hasznosak, az, hogy kinek mi a gyönyörű, az egyedi ízlés kérdése.

Következő cikkünkben arról lesz szó, hogy hogyan készítsünk igazán jó képeket az ingatlanról és mit tehetünk annak érdekében, hogy a lehető legjobban mutasson lakásunk.

 

Hozzászólások