Mire figyelj ingatlan értékesítésekor – 2. rész

Cikksorozatunkban összeszedjük az ingatlan értékesítésekor felmerülő esetleges hibákat, buktatókat. Mai cikkünkben az ingatlanhirdetésekben elhelyezett képek fontosságáról, a megadott adatokról, és egy manapság egyre népszerűbb szolgáltatásról, a home staging-ről írunk.


Múlt heti cikkünkben már elkezdtük összeszedni, hogy hogyan lehetünk sikeresek az ingatlanunk hirdetésében. Volt szó arról, hogy hol érdemes hirdetni, majd pedig arról, hogy mit tartalmazzon az ingatlanhirdetésünk címe és szövege ahhoz, hogy figyelemfelkeltő legyen.

Most pedig lássuk, hogy milyen képeket készítsünk annak érdekében, hogy a lehető legjobb színben mutassuk be lakásunkat vagy házunkat, valamint hoztunk pár tippet, hogy mit tehetünk még kiegészítésként.


  • Képek: A jó ingatlanhirdetéshez annyi kép tartozik, amennyi kompletten be tudja mutatni az egész ingatlant, tehát minden helyiségről készült legalább egy kép, az adott kép az adott helyiséget annak legelőnyösebb oldaláról mutatja be, kiemelve annak jó tulajdonságait. Például egy jól benapozott helyiségről ne készítsünk képet borús időben, azonban arra is ügyeljünk, hogy az ablakon besütő nap ne rontsa a kép minőségét. A képek jó minőségűek, megfelelő felbontásúak legyenek, és egy rendben és tisztán tartott ingatlan legyen látható. Ha nincs megfelelő készülékünk, kérjünk egyet kölcsön, ha nem vagyunk benne biztosak, hogy szép képeket tudunk készíteni, kérjük olyan ismerősünk segítségét, aki jobban ért a fényképezéshez. Házak esetén készítsünk olyan képet is, mely a házat kívülről mutatja, illetve készítsünk képeket az udvarról, kertről, melléképületekről is. Ha az ingatlan valamely ablakából csodálatos panoráma nyílik, lehetőleg ezt is fényképezzük le. Ha lehet, töltsünk fel képet a lakás alaprajzáról is. Amennyiben az alaprajzot szabad kézzel vagyunk kénytelenek elkészíteni, ügyeljünk arra, hogy legalább a vonalakat vonalzó mellett húzzuk meg és legyen méretarányos. A legtöbb ingatlanportálon a találati listában egy kép jelenik meg a hirdetés címe mellett, ez a feltöltött képek közül az első, ezért fontos, hogy ez az első kép legyen a legjobb minőségű, és ne az ingatlan legjelentéktelenebb helyiségét ábrázolja, pl. a fürdőszobát. Válasszuk ki azt a képet, ami a leginkább figyelemfelkeltő, a lakás vagy ház legelőnyösebb részéről készült jó kép. Családi házak esetén célszerű első képnek olyat feltölteni, ami a házat kívülről egy az egyben ábrázolja. Ha terasz vagy medence is van a ház előtt, fényképezzünk úgy, hogy ezek is látszódjanak. Amennyiben lakásunk van, vagy családi házunk kívülről nem a legszebb, de belülről szépen rendben tartott, ajánlott első képnek a nappaliról készült képet feltölteni.


  • Elérhetőség: Ahhoz, hogy az érdeklődők el tudjanak minket érni, a legtöbb portálon már kötelezően meg kell adni az e-mail címünket és a telefonszámunkat is. Ez elsőre kényelmetlennek tűnhet, de elkerülhetetlen, az ingatlanhirdetés időszakában készüljünk fel rá, hogy sokszor csöröghet a telefonunk. Cikkünk első részében volt szó a megfelelő hirdetési szövegről. Ez itt is fontos, hiszen ha minden lényeges információt leírunk, akkor jó eséllyel kevesebb pusztán érdeklődő telefonhívást kapunk, elkerülhetjük a felesleges köröket.


  • Az ingatlan felkészítése: Egyre elterjedtebb, hogy még mielőtt hirdetés készül az ingatlanról, átesik egy kisebb csinosításon vagy felújításon (ez persze az állapotától függ). Lehet, hogy már néhány apróbb módosítás is elegendő, hogy az eladásra szánt otthonunk a legjobb formáját mutassa. Az ingatlan állapotfrissítése általában olyan lépéseket tartalmaz, amiket mi magunk is könnyedén meg tudunk csinálni, legyen szó egy alapos takarításról vagy egy tisztasági festésről, vagy néhány új dekorelem elhelyezéséről. Egy korábbi cikkünkben már leírtunk 3 egyszerű és olcsó tippet, hogy mivel készítsük fel lakásunkat az eladásra.

Ha egy magasabb értékű, vagy nagyobb potenciált rejtő lakásról vagy házról van szó, akkor pedig érdemes a home staging szolgáltatás igénybevételéről is elgondolkodni. Ez egy újkeletű, Magyarországon még nem annyira elterjedt opció, amelynek keretében akár falak mozgatására vagy komolyabb átalakításra is sor kerülhet. Elsőre talán sokkoló lehet több százezer forintot befektetni egy eladásra szánt ingatlanba, de egyértelműen kimutatható, hogy a befektetett összeg többszöröse is visszanyerhető az eladásból és gyorsabban túladhatunk a kínált ingatlanon.

Példa a jó ingatlanhirdetésre

Végezetül hoztunk egy olyan lakást, ahol a legtöbb általunk javasolt tanácsot jól használják. Egy mindössze 33 m2-es garzonlakásról van szó a 14 kerületben, de olyan ízléssel lett felújítva és szuper előnyös képek kerültek fel róla a hirdetésbe, hogy élvezet végignézni őket. Nincs agyonzsúfolva, nem zavarják az összképet személyes tárgyak és széthagyott limlomok, könnyedén el tudja képzelni az érdeklődő, hogy a saját otthonává váljon ez a lakás.

Hozzászólások