A tökéletes hálószoba 5 titka

A hálószoba otthonunk egyik legfontosabb része, ha hosszú távon kellemes és kiegyensúlyozott életet szeretnénk élni. Mégis, sok háztartásban egy méltatlanul mellőzött szoba.


A zavartalan pihenés, a kényelmés éjszakák érdekében érdemes szem előtt tartani pár szempontot, hogy a hálóban eltöltött idő valóban a testi és lelki feltöltődés helyszíne lehessen. Mi összeszedtük a szerintünk legfontosabb 5 dolgot, ami a kedvenc helyünkké varázsolja hálószobánkat.


1. Az ágy megfelelő elhelyezése

A hálószoba központi berendezése természetesen az ágy, igyekezzünk az elhelyezéséből kihozni a legjobbat. Az átlagos magyar ingatlanokban persze nem 20-30 m2-es hálók vannak, így a legtöbbször eléggé meg van kötve a kezünk, de az alábbi tanácsokból próbáljuk meg betartani, amit lehet:

  • Legyen az ágy körbejárható: ha ketten használják az ágyat, úgy kényelmes mindkét félnek, ha kényelmesen be tud sétálni a saját „térfeléhez”. Ehhez nem kell annyira sok hely, elég, ha az ágy oldalain marad 40-50 cm.

  • Ne tegyük az ablak alá az ágyat, se a radiátor elé vagy közvetlen közelébe.

  • A fejvég lehetőleg ne hideg falon legyen, ha mégis elkerülhetetlen, akkor tegyünk plusz szigetelést a falra vagy válasszunk minél vastagabb, melegebb fejvéget az ágyhoz (mint például amilyen cikkünk borítóképén is szerepel).

Ebben a 6. kerületi eladó lakásban ügyesen az ablakkal szemben helyezték el az ágyat, igaz, így sok hely nem maradt az ágy két oldalán, de mégis megközelíthető. A kellemes, világos színeket egy kicsit ellensúlyozza sötét tónusú, meleg barna padló.

2. Árnyékolás

Sok kutatás bizonyítja, hogy igazán mélyet és pihentetőt teljesen sötét szobában lehet aludni. Sok embernek ez először szokatlan, de egy próbát megér, pár nap után valószínűleg érezni fogjuk a reggeli ébredésnél a különbséget.

A legjobb (és itthon legelterjedtebb) megoldás a redőny, amit teljesen leengedve tökéletesen besötétíthetjük a szobát. Ha ez nincs, vagy nem szeretnék rá sokat költeni, akkor szuper megoldás a fényzáró függöny. Ezek általában több rétegű anyagok, amelyek közül az egyik belső réteg teljesen zárt, sok színben kapható, így jól illeszthető a hálószoba hangulatához.

Olvasd el itt, hogy mi kell a tökéletes babaszobához

3. Elegendő világítás

Az árnyékolás után jöjjön a világítás! A mennyezeti világításon kívül gondoljunk arra is, hogy jó, ha van egy-egy lámpa az éjjeliszekrényen. Ha annak nincs hely, akkor a fejvégnél. Lefekvés előtt az egyik legjobb módszer az elménk lecsendesítéséhez egy kis olvasás, ehhez pedig megfelelő fényforrás kell. Jól mutatnak a katalógusfotókon az óriás ernyős éjjeli lámpák, de azok nem adnak koncentrált fényt és nem is állíthatók, keressünk inkább olyasmit, ami forgatható és abba az irányba tudjuk állítani, amerre nekünk éppen szükségünk van rá.

4. Pihenéshez való színek

Bármennyire is vonzódunk az élénk színekhez, a hálószobából jobb kihagyni őket. Itt olyan árnyalatok és anyagok kellenek, amik ellazítanak, segítik a kikapcsolódást.

Abszolút tiltólistás színek, főleg a falon, nagy felületen: piros, vörös és narancssárga (és ezek árnyalatai). Ezek mind energetizáló, erős színek, nem a hálóba valók. Kerüljük a neon árnyaltokat is, ha mindenképpen valami színhez ragaszkodunk, a kék és a zöld árnyalataiból válogassunk. Ezekből is inkább a tompa, pasztelles verziók a nyerők.

5. Le a kütyükkel

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: a hálóba nem való se TV, se rádió, se számítógép vagy laptop. Tudjuk, hogy csábító az ágyból nézni a kedvenc műsorainkat, de ha minden este így alszunk el, az nagyon rossz hatással van az alvásra, zavaró a sok fény és a hang. Plusz előny, ha ezeket mind száműzzük a hálóból, felszabadul egy csomó hely is!

Ha érdekel, hogy a hálószoba után hogy lehet a tökéletes gyerekszobát berendezni, kattints ide!

Hozzászólások